9 اردیبهشت 93

قسمت 1

داشتم فکر میکردم کاشکی میشد برای یه زمان محدود زن ها و مردها جاشونو با هم عوض میکردند یعنی زن ها مرد میشدند و مردها زن... اونوقت شاید خیلی از مشکلات که نشات گرفته از نبود شناخت بین زن و مرد هست از بین میرفت و زندگی در صلح و صفا ادامه پیدا می کرد یا بعضی رفتارا که آقایون میکنند و ما خانم ها ازش سر در نمیاریم یا بالعکس رو میفهمیدیم و اینهمه به هم گیر نمی دادیم.. جدا اگه می شد چی می شد...


قسمت 2

چند روز پیش یه اتفاق نمیدونم باید بگم جالب یا باید بگم تاسف بار!!! برام پیش اومد.. من یه حلقه دارم که وقتایی که میخوام مزاحمتی برام توی خیابون پیش نیاد اونو توی انگشت دست چپم میکنم اون روز هم از اون روزا بود که حوصله خودمم نداشتم حلقه رو توی دستم کردم و راه افتادم یه نیم ساعتی گذشت و من مشغول انجام کارام بودم که حس کردم یه آقایی انگاری دنبالمه اول گفتم اشتباه میکنم بعد دیدم نخیر واقعا همینطوره.. هی راهمو از اینور به اونور کج کردم دیدم باز داره میاد سعی کردم خودمو به بی خیالی بزنم و ندیدش بگیرم... کنار ویترین مغازه ای وایساده بودم دیدم یکی کنارمه نیگا کردم دیدم همین آقاهه است همینکه نیگاش کردم نیشش باز شد و بهم گفت افتخار اشنایی میدید؟؟؟ منم یه نیگا بهش کردم و دست چپم رو بالا اوردم و حلقه رو نشونش دادم و گفتم شرمنده بنده همسر دارم دیدم خیلی راحت اونم دست چپش رو بالا آورد و انگشتش رو نشونم دادم و خندید و گفت خوب منم دارم!!!!! خشکم زد راستش .. هر چی فکر کردم الان باید چه عکس العملی نشون بدم نمیدونستم یه جورایی هنگ کرده بودم ... خلاصه این شد که فکر کردم کاش میشد یه مدت برم توی جلد مردها تا ببینم چی توی مغزشون میگذره...


قسمت 3

شما هم اصطلاح خاله زنک یا لچک به سر ووو رو حتما شنیدید گاهی بعضی از کلماتی که توی گفتگوهای روزمره ازشون استفاده میکنیم توهین مستقیم به شخصیت زن هست شاید بگید خب این یه اصطلاحه نباید خیلی بهش اهمیت داد منظورش مهمه .. اما به نظر من گفتن همچه کلماتی دقیقا بی حرمتی به خانم هاست وقتی به یه مرد میگن مثه زن ها شدی انگار فحش خواهر مادر بهش میدی بر عکس وقتی به یه زن میگن مثه یه مرده کلی خوش خوشانش میشه چون این اصطلاح نشونه از استواری و صلابت هست ... اینا از کجا وارد فرهنگ ما شده؟ چرا اینقدر شخصیت یه زن رو بی ارزش جلوه میدیم؟ اینم بگم که مشکل از خود ما زن ها هم هست که به راحتی این توهین ها رو میپذیریم و هیچ اعتراضی هم نمی کنیم...



نظرات 8 + ارسال نظر
دادو جمعه 12 اردیبهشت 1393 ساعت 23:21 http://dado23.blogsky.com

بعضی کلمات یادگار دوران مردسالاری مطلق است ... حالا هم بعضی ها بخاطر برخی سرخوردگی ها آنها را بکار می برند !!
بتدریج بعضی اصطلاحات باید از گردونه ی مصرف خارج شوند و این کمی حواس جمعی می خواهد و ... دیگر اینکه باید توهین ریشه کن بشود !!

بله کاملا درست می فرمایید مثل اکثر اوقات

الی پنج‌شنبه 11 اردیبهشت 1393 ساعت 19:34

قسمت اول که نشده اما خوب میشد اگر میشد!!!
از طرفی به نظر من اگر دو جنس مخالف کامل همدیگر و بشناسن کشش بین اونا از بین میره!!! باید یکم برای همدیگه مجهول باشن دیگه نه؟؟؟

قسمت دوم همه جا خوب و بد داره!!!

قسمت سوم : دقیییییییییقا موافقم با حرفاتون...
این موضوع نمونه های زیادی داره...مثلا همین "عمه" گفتن که توی جامعه رواج پیدا کرده و حتی ما خانما هم راحت اونو پذیرفتیم و حتی به کارش میبریم نمونه ی یه توهین مستقیم به خانم هاست...
و ضمنا حق با شماست ما باید روی تربیت بچه هامون کار کنیم...
مثلا باید یاد بگیریم همون طور که به یه پسر تفنگ و ماشین اسباب بازی میدیم به یه دختر بچه هم بدیم تا محکم بار بیاد و بدونه در خارج خونه و در جامعه هم حق زندگی داره و متفابلا به یه پسر هم عروسک بدیم تا بدونه اونم توی خونه در مقابل فرزندانش و خانوادش وظیفه ی رسیدگی و ابراز محبت داره و نقش مفیدش صرفا توی اجتماع نیست...

در مورد قسمت اول ممکنه اینطور هم باشه و ممکنه بر عکس هم باشه...

قسمت دوم هم بله موافقم صد در صد...

و با نظر قسمت سوم هم باز موافقم و ممنون که توجه کردی عزیزم

فرهاد سه‌شنبه 9 اردیبهشت 1393 ساعت 23:26 http://an-rozha.blogsky.com

جامعه کثیفی داریم متاسفانه ...

فرهاد عزیز

مهدی سه‌شنبه 9 اردیبهشت 1393 ساعت 17:28 http://catharsis.blogsky.com

ببین وقتی داری این کامنت رو میخونی با واژه هایی که میگم کمی فکر کن بعد چشمت رو ببند و تصویر ذهنیت رو بگو . اصلا فانتزی نیست . حالا کلماتی که باید باهاش چشمت رو ببندی و تصویر ذهنیت رو ببینی : 1 - خورشید 2 - ماه 3 - فرشته 4 - شیطان 5 - کبوتر 6 - گرگ حالا چشمت رو باز کن و بگو برای موارد1و3و5 چه جنسیتی تصور کردی ؟ چیزی غیر از زن بود ؟ و برای موارد2و4و6 آیا مرد ندیدی ؟ قصد توجیه ندارم . ببین ما یعنی من مذکر و تو مونث هر دو خصایصی داریم که در مواردی خوب و در مواقعی بده . تصور کن زنی که خشن باشه . شاید برای توی دختر جاذبه داشته باشه ولی در کل بعد مدتی سرخورد میشه و در مقابلش هم مردی که زیادی حالات زنونه داشته باشه .

ببین مهدی من با حرفت اصلا مخالفتی ندارم نمیدونم شاید نتونستم درست منظورم رو توضیح بدم...
من میگم وقتی خطاب به مردی میگی مثه زن میمونی داری بهش توهین میکنی... درسته یا نه؟؟ یا به زنی بخوای یه صفت خوب بدی میگی فلانی مثه مرد میمونه این نه تنها توهین نیست بلکه افتخاریه..
بچه ها تا وقتی که از طرف ما بزرگسال ها متوجه تفاوت زن و مرد نشدن دقیقا رفتار درست رو انجام میدن ما به یه دختر بچه بگیم مثه پسرا شدی بغض میکنه ناراحت میشه جیغ میکشه ووو همینطور به یه پسر هم بگی مثه دختراست بهش بر میخوره... اما همین پسربچه یا دختر بچه وقتی مورد تربیت من و شما (خانواده و بعد جامعه) قرار میگیره آروم آروم توی ذهنش میره که اگه به پسره بگی مثه دختراست یعنی داری بهش توهین میکنی و به دختره بگی مثه پسر میمونه قند توی دلش آب میشه...
این حرف من بود و خواستم بگم این کلمات شاید فقط یک کلمه باشند اما بار روانی زیادی دارند چه خوبه جوان ترها از همین الان شروع کنند و فرزندانشون رو درست آموزش بدن ...
بازم ممنون مهدی بابت حضورت

مهدی سه‌شنبه 9 اردیبهشت 1393 ساعت 16:42 http://catharsis.blogsky.com

قسمت اول :
یاد مردی افتادم که با قاشق ماست تو دریا میریخت . میگقت :نمیشه ولی اگه بشه چی میشه

قسمت دوم :
لازمه توی نخ مردها که رفتی یه نگاهی هم به رفتار خانمها بکنی . مشکل از دو طرف باشه .

قسمت سوم :
چرا اینقدر سخت میگیری . این واژه ها برای مردها هم هست . مثلا آقا دزده یا آقا گرگه .

قسمت اول جالب بود

قسمت دوم: من تجربه شخصیم به عنوان یه زن رو مطرح کردم و اینو رد نمیکنم که زن ها هم دچار ایراد هستند شما هم از تجارب خودت بنویس

قسمت سوم مهدی من سخت نمی گیرم این که شما میگی وقتی هم به خانمی بخوان مثلا بگن دزد میگن خانم دزده یا بخوان بگن مثه گرگه میگن خانم گرگه در ضمن اینا که شما نوشتی بیشتر جنبه طنز و فانتزی داره شما به کسی بگی آقا گرگه کلی بهت میخنده و اصلا بهش بر نمیخوره اما به یکی بگی لچک به سر فحش بهش دادی..
اینکه من گفتم با این که شما نوشتی تفاوت داشت ..

ممنون که بهم سر زدی و من با اجازه چون گفتی نمیتونی توی نظرات بنویسی خودم نظرت رو وارد کردم

گیتاریست سه‌شنبه 9 اردیبهشت 1393 ساعت 13:53 http://guitarist0.blogsky.com/

شاید یکی از دلایل اینکه زن ها و مردها نمی تونن خوب همدیگرو بشناسن این باشه که صفات مشترک و مطلقی وجود نداره که بگیم مثلا زن ها همه این صفت خاص رو دارن، فرض کن شما به خاطر نامزدی، دوستی یا ازدواج مدت چند سالی با یه مرد زندگی کرده باشی و خوب اخلاقیاتش رو بشناسی، ولی این شناخت، خیلی کم میتونه در مورد مردهای دیگه کمکت کنه شاید خیلی خوش بینانه اگه نگاه کنیم، سی یا چهل درصد شناخت از ویژگی های مشترک مردان بدست بیاری، شاید مرد بعدی که باهاش برخورد می کنی حتی کمتر از ده یا پونزده درصد اخلاقاش شبیه اونی باشی که تو خوب میشناختیش.

حالا این در مورد مردها بود که نسبتا روحیات و ویژگی‌ها و اخلاقیات ثابت تر و ساده تری دارن، در مورد زن ها که پیچیدگی ها و تغییر تحولات رفتاری بیشتری دارن، دیگه واقعا به هیچی نمیشه خیلی اتکا کرد. مثلا ممکنه یه زن از اینکه بهش نگاه کنن بدش بیاد، ولی یه زن دیگه عاشق این باشه که جلب توجه کنه و بهش نگاه کنن. ممکنه یه زن از موهای بدن یه مرد به طور ناخودآگاه خوشش بیاد، ولی یه زن دیگه از مردای پشمالو متنفر باشه و ...

اینم نظریه ممنون از توجهت یوسف

گیتاریست سه‌شنبه 9 اردیبهشت 1393 ساعت 13:37 http://guitarist0.blogsky.com/

اما در مورد 2 خب اول می خواستم بگم همه مردا اینطوری نیستن، ولی خوب که فکر می کنم می بینم خیلی از مردا می تونن در شرایط مختلفی همچین رفتاری از خودشون بروز بدن، جدا از یه گروه از مردا که کلا کِرم دارن و به هیچ وجه مسئولیت و تعهد و اینطور چیزا حالیشون نمیشه و اینا ذاتن همینطوری هستن و خوشبختانه شناختن شون سخت نیست و میشه ازشون دوری کرد، بقیه مردای عادی هم به دلایل مختلفی ممکنه این کارا رو انجام بدن.
البته یه نکته هم هست، اون گروه اول که شاید بشه اسمشون رو پسرهای شر گذاشت، ممکنه از نظر ظاهر جسمانی، پول و پله، موقعیت اجتماعی و .... در موقعیتی خوب باشن و این باعث بشه که خانوما ویژگی های منفی شون مثل بی تعهد بودنشون رو نادیده بگیرن. البته گروهی از اونا هم هستن که حتی اون خوبی ها رو هم ندارن و فقط یه چیز خیلی مهم دارن، یعنی فوق العاده زبون باز و چرب زبان هستن، اینا هم مردای خطرناکی هستن.

خب این از گروه مردای خطرناک که خب شاید عجیب نباشه اگه همچین کارایی بکنن، اما یه مرد عادی چطور ممکنه همچین حرکتی ازش سر بزنه ؟

یه مرد عادی ممکنه آدمی تنوع طلب و دوست دار هیجان باشه، هیجان ورود به منطقه ممنوعه، ممکنه ازدواجی ناموفق و بر خلاف میل باطنی ش داشته و این باعث شده که بخواد در خارج از قلمرو خانواده به دنبال چیزی دلخواه خودش بگرده. ممکنه مردی با تمایلات جن 30 شدیدتر باشه یا کسی که کنترل ضعیف تری بر احساساتش داره و اینا باعث بشن که زود تحریک بشه و به امید اینکه شاید بتونه ارتباطی رو آغاز کنه، دنبال اون دختر یا زن بیافته. ممکنه آدم هرزه و دختربازی باشه که ناچار شده ازدواج کنه ولی هنوز نتونسته درک کنه که الان دیگه مجرد نیس و باید خودش رو جمع و جور کنه.
و .... و آخر اینکه ممکنه شما اونقدر خوشگل و جذاب باشی که یه مرد عادی هم دلش بخواد که هر طور شده مخ شما رو بزنه.

البته اینا اندکی از زوایای بسیار گسترده این مسأله هست، به هر حال میل جن 30 میل نیرومندی هست و وجود این میل هست که نسل بشر رو حفظ می کنه. به خاطر همین کنترل اون حتی واسه مردا متأهل هم سخت هست حتی اگه آدم های متعهد و با اخلاقی باشن و دلشون نخواد که کار خطایی انجام بدن.

من فقط یه چیز رو میتونم در مورد نوشته ات بگم و اون اینکه وقتی آدم قلبا متعهد باشه هیچ جاذبه ای اونو به سمت خودش نمیکشه یا اگرم بکشه اونقدر قوی هست که جلوی خواسته هاشو بگیره..

یوسف

گیتاریست سه‌شنبه 9 اردیبهشت 1393 ساعت 13:21 http://guitarist0.blogsky.com/

خب اول بزار راجع به قسمت 3 بگم : اتفاقا به نظر من باید به این کلمات حساس باشیم و سعی کنیم با نشون دادن این حساسیت ها یواش یواش دامنه کاربرد این لغات رو محدودتر کنیم تا دیگه کسی جرأت به کار بردن اونا رو نداشته باشه.

خب اینا از فرهنگ مردسالار جامعه ما بوجود اومدن، به هر حال جامعه ما سیصد چهارصد سال هست که مردسالاره و تحول به سمت انسانگرایی و دید تساوی گرایانه خیلی رشد آهسته ای داشته و داره.

اینا مسائلی فرهنگی هست که باید با تلاش و حوصله و نوشتن و فرهنگ سازی و یادآوری کردن آروم آروم حل کرد.

در مورد 2 هم بعدا صحبت می کنم.

در مورد 1 هم این شناخت ها می تونه از رابطه هایی مث همین دوستی وبلاگی تا حدود زیادی حاصل بشه، گرچه خیلی از چیزا رو نمیشه اینجا مطرح کرد ولی بازم من خودم به شخصه، خیلی چیزها در مورد زنها و روحیاتشون رو از همین وبلاگ خوندن یاد گرفتم.

ولی به هر حال، هیچوقت مریخی ها و ونوسی ها کاملا نمی تونن همدیگرو بشناسن و درک کنن.

ممنون از نظرت در مورد قسمت سوم باهات کاملا موافقم که باید فرهنگ سازی بشه.. در مورد قسمت 1 راستش شما هر چی هم با جنس مخالف ارتباط بگیری هنوز خیلی چیزها برات ناشناخته است به قول تو مریخی ها و ونوسی ها نمیتونن همدیگه رو کامل بشناسن اینه که به فکرم رسید کاش میشد یه مدت جامون رو با هم عوض کنیم بلکه همو شناختیم...

ممنون یوسف عزیز که بهم سر زدی و نظرت رو گفتی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد